História: Rada Dodge Luxury Liner sa začala vyrábať po prvý krát od roku 1939 ako súčasť koncernu Chrysler k 25 výročiu značky. Najpozoruhodnejšie okrem typu karosérie je fakt, že toto auto malo skutočne odbehnutých len 18 997 mil za dobu od výroby k nadobudnutiu. Karoséria šokuje líniami, komfortom miesta pre dve osoby, rezerva je za vodičom v kabíne a skutočne obrovským kufrom (tak tri ks mŕtvol pohodlne, 8 natlačených ) Je úplne pôvodné, nerenovované, pôvodná farba, lak, chróm, sedadlá, poťahy, motor nerozoberaný atď. Vymenené boli len pneu, sviečky, batéria a iné spotrebné drobnosti. Opravu vyžadovali brzdy a niektoré vekom zničené opletané káble, ostatné je tak ako vyšlo z výroby okrem motorového priestoru, kde sme navrátili všetko do pôvodného stavu ale len po estetickej stránke – nátery, niklovanie a chrómové časti, boli vekom výrazne poškodené. Zaujímavosťou je, že na aute neboli blinkre – tie sa do r.1952 v USA nevyžadovali!! Dnes tam sú, ale tak, že sú naviac, je ich možné odmontovať a dať všetko späť do pôvodného stavu.
Automobil som kúpil v r.2008 na burze v Hershey, Pensylvánia a pochádza zo štátu Massatschuses, USA. Som druhý majiteľ. Prvým majiteľom bola pani, ktorá ho dostala ako darček k 18 narodeninám a keďže nikdy nechcela a nepotrebovala jazdiť tak bolo používané len výnimočne. Až jej dediči ho predali dealerovi a od neho som ho nadobudol.
Riadiť toto auto je radosť, mimoriadne pohodlný , spoľahlivý ,výkony a snáď aj pekný veterán, bez únavy pre posádku aj na dlhých tratiach a v kopcoch všetko na priamy záber.
Dodge | |
---|---|
Súčasné logo značky, v roku výroby používané iné – pozri auto | |
Rok výroby | 1941 |
Typ | Luxury Liner – De Luxe coupe D 19 |
Výrobca | Dodge Brothers Division on Chrysler Motors Corp., Hamtrack, USA |
Motor | Zážihový, vodou chladený radový 6 valec, SV rozvod |
Objem motora | 217,8 cci (3 569 ccm) |
Spojka | Hydraulická kombinovaná s mechanickou |
Výkon | 91 Hp (66,9305 kW) pri 3 200 ot. za min |
Vŕtanie x zdvih | 3.25×4,38 inch (82,55 mm x 111,252 mm) |
Váha | Najväčšia 1 604 kg |
Zapaľovanie | batériové |
Karoséria | Dvojmiestna uzavretá známa ako bussines coupe s neskutočne veľkým batožinovým priestorom |
Prevodovka | Mechanická 3+Z, synchron nahrádza hydraulická spojka (fluid drive) |
Počet vyrobených ks v roku 1941 | S týmto typom karosérie 22 318 ks, celkom tohto typu 220 944 ks vyrábaných 10 rôznych typov karosérie, najviac pre 7 pasažierov |
Elektrická inštalácia | 6 V, ukostrený + pól |
Poháňaná náprava | zadná, kardanom |
Pérovanie | Listovými perami s hydraulickými tlmičmi |